دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

در عمل بینی قبل و بعد از انجام آن باید به نکات خاصی توجه داشته باشیم تا بتوانیم از سلامت و بهبود خود اطمینان حاصل نماییم. نکته‌ی جالبی که شایسته‌ی توجه است آن می‌باشد که مراقبت‌های عمل بینی قبل و بعد از آن با بسیاری از دیگر اعمال جراحی مشابه و یکسان است. البته ممکن است برخی توصیه‌ها مانند مدارا با دستگاه تنفسی منحصر به فرد به نظر رسد، اما باید به یاد داشت که اگر به کنه‌ی امر دقت کنیم، اصل که همان استراحت دادن به عضو مورد معالجه است یکسان می‌باشد.

در مراقبت‌های عمل بینی قبل و بعد از آن می‌توان از چند جهت به موضوع نگاه نمود. مراقبت‌های دارویی، سبک زندگی و نیز استراحت بیمار.همچنینمیتوان آن را از نظر زمانی نیز به دو قسمت قبل و بعد از عمل تقسیم نمود.در این بین مراقبت‌های پیش از عمل در نکات مراقبتی عمل بینی قبل و بعد از آن اهمیت زیادی دارد.

عمل بینی قبل و بعد

از جمله اصلی‌ترین نکات عمل بینی قبل و بعد از آن باید به عدم مصرف آسپرین تا حدود دو هفته پیش از عمل، عدم مصرف دخانیات و داروهای منع شده توسط پزشک اشاره کرد. شایان ذکر است که پزشک معالج پیش از انجام عمل از شما شرح حالی دریافت خواهد نمود که در آن از شما خواسته می‌شود تا اگر داروی خاصی را مصرف می‌نمایید این امر را به پزشک اطلاع دهید. دلیل این موضوع آن است که گاهی برخی داروها با داروهای مصرف شده در فرآیند تداخلات دارویی دارند و لازم است تا با توجه به شرایط نسبت به مصرف آنان تجدید نظر صورت پذیرد.بسیاری از این موارد در عمل بینی قبل و بعد از آن مشترک هستند.

نکات دیگر که باید پیش از رفتن به اتاق عمل به آنان دقت نمایید، نکات مربوط به بهداشت شخصی و مراقبت‌های پیش از عمل عمومی است. پیش از عمل حتما خود را بشویید چون ممکن است امکان این کار تا مدتی میسر نباشد. همچنین اگر لاک ناخن دارید باید حتما آن را پاک کنید. نکته‌ی دیگر آن که امکان به همراه بردن زیورآلات به اتاق عمل وجود ندارد و باید بدون آنان راهی بیمارستان شوید.

عمل بینی قبل و بعد از عمل

روز پیش از عمل به اندازه‌ی لازم که حداقل هست لیوان است آب بنوشید اما به خاطر داشته باشید که برای عمل باید ناشتا بمانید. یعنی حداقل ۸ ساعت هیچ چیزی نخورده یا ننوشیده باشید.

در بخش بعدی از مراقبت‌های عمل بینی قبل و بعد از جراحی به مراقبت‌‌های بعد از عمل می‌رسیم. همان طور که احتمالا می‌دانید این عمل فشار زیادی را متوجه دستگاه تنفسی و بافت‌های صورت شما خواهد نمود. بنابراین باید با آنان به مدارا و ملایمت برخورد کنید. توصیه شده است که در یکی دو روز اول از کمپرس یخ روی صورت بهره برید. همچنین تا مدتی از غذاهای نرم که نیاز به جویدن ندارند استفاده کرده تا به فک و بافت‌های آسیب دید‌ بالاتر فشار وارد نیاید. همچنین خندیدن بلند، فعالیت شدید یا فین نمودن را باید برای مدتی کنار بگذارید. عینک را نیز می‌توانید از موارد مشمول این دسته برشمارید.

  • ۰۰/۰۳/۱۷
  • ramin alavi

عمل بینی قبل و بعد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی