دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

ارتودنسی (Orthodontics) یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که در آن به درمان مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان پرداخته می شود. متخصص ارتودنسی فردی است که دانش و توانایی علمی انجام این نوع درمان را در دانشگاه کسب کرده باشد. بنابراین یک دندانپزشک عمومی برای اینکه تبدیل به یک متخصص ارتودنسی شود، می بایست پس گذراندن دوره 6 ساله دندانپزشکی، یک دوره تخصصی 3 الی 4 تحت عنوان تخصص ارتودنسی در دانشگاه می گذراند. در این مطلب قصد داریم ببینیم بهترین دکتر ارتودنسی چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توانیم بهترین دکتر ارتودنسی را تشخیص دهیم و انتخاب کنیم.

متخصص ارتودنسی چه فرقی با دندانپزشک عمومی دارد؟

یک دندانپزشک عمومی دوره تخصصی ارتودنسی را پشت سر نگذاشته است و طبیعتا دانش و توانایی و تجربه لازم برای درمان بیماران ارتودنسی را ندارد. البته دندانپزشک عمومی دانش مورد نیاز برای کارهای ساده ارتودنسی را دارد ولی درمان های پیچیده و تخصصی ارتودنسی باید حتما توسط متخصص ارتودنسی انجام شود. در واقع فرق اصلی بین یک متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی در گذراندن دوره 4 ساله تخصص است که دندانپزشک عمومی آن را نگذرانده است.

بهترین متخصص ارتودنسی کیست؟

بهترین متخصص ارتودنسی کسی است که پس از به پایان رسیدن دوره 6 ساله دندانپزشکی، در یک رقابت سخت و فشرده از بین دندانپزشکان زیادی که به ارتودنسی علاقه مند هستند موفق به قبولی در کنکور و ورود به دوره تخصص ارتودنسی می شود. همان طور که قبل تر هم گفته شد، در دوره دندانپزشکی فرصت برای یادگیری کامل ارتودنسی وجود ندارد. دندانپزشکانی که وارد رشته ارتودنسی می شوند حدود 3 الی 4 سال به یادگیری انواع مهارت های ارتودنسی جهت انجام درمان ارتودنسی ثابت و متحرک می پردازند.

برای اینکه مطمئن شوید که متخصص ارتودنسی شما واقعا دوره تخصص خود را گذرانده و دندانپزشک عمومی نیست کافی است به سایت نظام پزشکی مراجعه کنید، گزینه جستجوی پزشک را بزنید، سپس گزینه متخصص ارتودانتیکس را انتخاب کنید، لیستی از متخصصین به شما ارائه داده می شود. دقت داشته باشید که یک متخصص ارتودنسی خوب فقط از عبارت متخصص ارتودنسی استفاده می کند و نه عناوینی مثل دندانپزشک، ارتودنسی، دندانپزشک متخصص و نظیر اینها.

چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین بهترین متخصص ارتودنسی تاثیرگذار است که می توان گفت مهمترین ویژگی که بهترین متخصص ارتودنسی باید داشته باشد تجربه و دانش او است که در مرحله بعد می تواند با به کارگیری از تجهیزات مناسب و ایجاد شرایط محیطی ایده آل، یک تجربه خوب برای مراجعه کنندگان به وجود آورد.

یک متخصص ارتودنسی خوب با دانش فراوانی که در زمینه های بیماری ها و ناهنجاری های فک و دندان دارد به تمام ناهنجاری های فک اشراف کامل دارد. متخصص ارتودنسی ارجح می باشد که فعالیت دانشگاهی داشته باشد چرا که اساتید و فعالان دانشگاهی اطلاعات به روز تری دارند. متخصصی که مقاله های علمی زیادی در این زمینه ارائه داده باشد، از سطح علمی بالاتری برخوردار است.

خدماتی که بهترین متخصص ارتودنسی به بیمار ارائه می دهد

در ارتودنسی تلاش می شود تا با درمان ناهنجاری های فک و دندان، هم به عملکرد بهتر فک و دندان کمک شود هم به آنها زیبایی ببخشد. خدماتی که بهترین متخصص ارتودنسیی ارائه می دهد عبارت است از:

·         درمان ناهنجاری های فکی مثل فک کلاس 2 و 3، انحراف در فک، بزرگی یا کوچکی فک پایین یا بالا

·         درمان ناهنجاری های ساده دندانی مانند فشردگی و شلوغی دندان ها، کراس بایت دندان ها، دندان اضافی

·         درمان ناهنجاری های پیچیده مانند دیپ بایت، اپن بایت، اورجت، غیبت دندانی، فاصله بین دندان ها

·         درمان ناهنجاری لب شکری که در گروه بیماری های مادرزادی قرار می گیرد.

در کل هدف بهترین متخصص ارتودنسی این است که با ارائه خدمات با کیفیت و هزینه مناسب، به رفع ناهنجاری های فکی دندانی بیمار و ارتقا سطح سلامت جسمی و روحی او بپردازد. 

 

  • ۰۱/۱۰/۲۶
  • ramin alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی