دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

در حفاری معدن، ممکن است مشاهده کرده باشید که از دستگاه‌های مخصوصی استفاده می شود، یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه کرگیری حفاری می‌باشد که به، دریل نیز، معروف می‌باشد. میله مته این دستگاه، تنها زمانی که باید از، انتهای سوراخ خارج شود که مته، نیاز به تعویض داشته باشد.

با ما در این مقاله همراه شوید تا با دستگاه کرگیری حفاری، بیشتر آشنا شوید.

کرگیری چیست؟

دستگاه کرگیری برای نمونه برداری کردن از لایه‌های زیرزمینی زمین، که شامل خاک و توده سنگ می‌باشد، برای شناسایی کردن، تایید، تجزیه کردن و همینطور تحلیل سنگ و خاک نیز، استفاده می‌شود. البته این نمونه‌ها به 2 صورت می‌باشد؛ به صورت پودری و چوبی.

دستگاه کرگیری حفاری که، نمونه برداری میله‌ای را نیز، انجام می‌دهد، به 2 صورت؛ نمونه برداری متریک و نمونه برداری حفاری وایرلاین کار می‌کند. برای شناسایی صحیح، این دستگاه لایه‌های زمین و نمونه‌های به دست آمده را، در آزمایشگاه آنالیز می‌کنند.

نحوه کارکرد دستگاه کرگیری

قبل از خرید دستگاه حفاری کرگیری، در ابتدا باید با عملکرد آن نیز، آشنا شوید. در دستگاه کرگیری حفاری، از یک هسته الماسی استفاده می‌شود. از آنجایی که الماس، جزو سخت‌ترین مواد به شمار می رود، بتن را می‌تواند، برش دهد. البته اکثر مته‌ها از فولاد ساخته می‌شوند و فقط از تکه‌های الماس مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا الماس بسیار ارزشمند می‌باشد.

در دستگاه کرگیری حفاری، مته‌ها بر اساس نحوه تسکیل نیروی اعمالی بر بتن، و نوع تجهیزات حفاری به دسته‌های؛ الکتریکی، پنوماتیکی و هیدرولیکی نیز، تقسیم می‌شوند. همچنین دستگاه‌های کرگیری کاملاً به صورت اتوماتیک می‌باشند. این دستگاه‌ها، تنظیمات بسیار آسانی را دارند و ۳۶۰ درجه چرخیده می‌شود و دایره کاملی از بتن را می‌برد و حالت استوانه‌ای را ایجاد می‌کند.

مته دستگاه کرگیری حفاری، استوانه‌هایی را از ۱۰ میلی متر تا ۱۸۰ سانتی متر، می‌تواند برش دهد و آن را جدا کند. همچنین از دستگاه کرگیری حفاری زمانی استفاده می‌شود که، مسیرهایی را در بتن، برای لوله‌ها، سیم کشی‌ها و کانال‌ها، بتواند ایجاد کند.

بدین ترتیب به کمک مته‌های مخصوص دریل مکانیکی، دستگاه کرگیری حفاری نیز انجام می‌شود.

کاربرد دستگاه کرگیری

دستگاه کرگیری در معدن کاربرد زیادی دارد و کیفیت ساخت آن، بسیار مهم می‌باشد. به همین دلیل است که، خرید و قیمت این دستگاه برای معدنکاران، در بخش‌های مختلفی از صنایع، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که، مصرف آن رو به افزایش در صنعت معدن می‌باشد.

دستگاه کرگیری معدن از جمله ماشین‌هایی می‌باشد که، برای استخراج کردن سنگ‌های معدن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد این دستگاه موجب سهولت در فرآیند ساخت، حمل، نصب و بهره برداری از معادن شده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی و توسعه صنایع مختلف در زمینه معادن و صنایع مختلف، انواع دستگاه‌های مختلف کرگیری معدن به بازار عرضه شده است.

دستگاه‌ کرگیری برای انجام دادن عملیات و استخراج مواد معدنی مختلف در معادن و صنایع مختلف به خصوص معادن فلزی بسیار کاربردی و مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه کرگیری به یکی از، دستگاه‌های مهم در زمینه معادن تبدیل شده است. این دستگاه به دلیل استفاده کردن از، مکانیزم‌های مختلفی دارای دقت و کیفیت بسیار بالایی در بخش معدن و سایر صنایع می‌باشد.

همچنین قیمت دستگاه کرگیری معدن، در صنایع مختلف و متناسب با نحوه کارایی آن نیز، تعیین می‌شود.

  • ۰۲/۱۱/۱۱
  • ramin alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی