دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ما در بیشتر مواقع وقتی می خواهیم به جایی برویم مطابق رسم و مقررات آن مکان لباس می پوشیم. ارگان های نظامی هم یکی از سخت گیرترین و جدی ترین ارگان ها در همه کشورهاست که لباس مخصوص به خودشان را دارند. همه ما تا به حال لباس سربازی را دیده ایم. این لباس ها معمولا سبز لجنی با طرح شطرنجی هستند. امروز در این مقاله می خواهیم درباره ویژگی هایی که در خرید لباس نظامی باید در نظر بگیریم را صحبت کنیم.

لباس سربازی

طرح های لباس سربازی در ارگان های نظامی

یکی از ماموریت های سربازان و افراد نظامی استتار در مکان های مختلف است پس باید لباس سربازی طوری باشد که به راحتی قابل استتار باشند. با توجه به مستتر شدن سربازان و تک تیراندازها مدل های مختلفی برای پوشاک نظامی به وجودآمده است. لباس سربازی برای استتار انواع مختلفی دارد مانند لباس استتار جنگلی، شکار، کویری، هوایی، دریایی و غیره.

از رایج ترین و پرکاربردترین لباس های نظامی می توان به طرح شطرنجی و پلنگی اشاره کرد. طراحی مدل پلنگی و شطرنجی برای استتار، یکسان است فقط در سایز و نوع رنگ بندی باهم تفاوت دارند. 

یکی از موارد مهم در خرید لباس نظامی، شرایط آب و هوایی منطقه ای است که آن ارگان قرار دارد، مثلا در مناطق کویری لباس سربازی به رنگ های قهوه ای و خاکی است،  در محیط های جنگل از رنگ سبز و لجنی، در مناطق برفی از رنگ سفید و در شرایط دریا و هوا از ترکیب آبی و سفید استفاده می شود. همان طور که می بینید تمام این رنگ ها با توجه به اصل استتار برای سربازان انتخاب می شوند.

طرح های محتلف لباس سربازی

  • کامپیوتری (شطرنجی)

در این طرح از لباس سربازی، مربع های بسیار زیاد و کوچک وجود دارد که قابلیت استتار در محیط های زیادی را فراهم می کند. الگوهای کوچک و بزرگی که به صورت پیکسل و پلکانی در این لباس وجود دارند باعث می شوند که سربازان  در محیط های با رنگ های مختلف به راحتی مستتر شوند.


 

  • طرح پلنگی

مشهورترین طرح در خرید لباس نظامی، طرح پلنگی یا چریکی است. همان طور که از نامش مشخص است طرح آن شبیه به پوست پلنگ است و از طرفی هم شبیه ابرهای در هم رفته است. 

جنس پارچه لباس سربازی

  • پارچه ترگال کجراه

این پارچه ۲۹۰ گرم وزن دارد و به طرح های پلنگی، کامپیوتری یا ساده دوخته می شود. پارچه ترگال ساده پرکاربرد ترین البسه در صنایع نظامی است چون زیر دست بهتری دارد. این پارچه از الیاف پلی استر و ویسکوز درست می شود یعنی تار آن پلی استر و پود آن ویسکوز است. پارچه ترگال ساده در انواع رنگ بندی تولید می شود و می توان طرح های مختلفی  روی آن چاپ کرد. 

  • پارچه کتان نظامی

بافت پارچه کتان مربع یا مورب کج راه است و به دلیل داشتن الیاف پنبه کتان نسبت به پارچه ترگال ساده و کجراه بهتر است، چون پنبه از عرق کردن سربازان جلوگیری می کند. پارچه کتان می تواند گزینه خوبی برای خرید لباس نظامی باشد چون علاوه بر اینکه سبک و راحت است استحکام بسیار بالایی نیز دارد اما قیمت آن نسبت به پارچه ترگال نظامی گران تر است.

لباس سربازی

 

خرید لباس نظامی و سربازی

در خرید لباس نظامی باید راحتی لباس، استحکام، سبک وزن بودن، امنیت را در نظر بگیرید. شما می توانید از بهترین جنس و طرح لباس سربازی را از فروشگاه یونکس تهیه کنید. برای خرید لباس نظامی می توانید به سایت یونکس مراجعه نمایید.

 

  • ramin alavi