دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مهندسی عمران یکی از قدیمی ترین و کابردی ترین زیرشاخه های علوم مهندسی است. هر ساختمان یا برجی که در داخل و خارج از شهر می بینید، ماحصل تلاش و خلاقیت مهندسان عمران است. گفتنی است که، این رشته به طراحی، ساخت و نگهداری سازه‌ های طبیعی و مصنوعی مانند جاده ها، پل ها، کانال ها، سدها و ساختمان ها می پردازد. باید بدانید که، مهندسان عمران در به وجود آمدن عجایب هفت گانه جهان مثل اهرام مصر و تاج محل، نقش بسزایی داشته اند. برخی از قدیمی ترین تمدن های جهان مانند چتل هویوک نیز حاصل تلاش مهندسان عمران هستند.

لازم به ذکر است، اصطلاح مهندسی عمران برای اولین بار در قرن ۱۸ مورد استفاده قرار گرفت تا حرفه ای نوین و شناخته شده ای را از مهندسی نظامی، تشخیص دهد. خوب است بدانید که، تا قبل از به وجود آمدن اصطلاح مهندسی عمران، با وجود فعالیت های بشردوستانه و اجتماعی، این رشته  تحت عنوان مهندسی جنگ شناخته می شد.

مهندس عمران کیست؟

مهندس عمران فردی است که مدرک دانشگاهی از این رشته را دارا می باشد. در اکثر کشورها، تحصیل در این رشته بین 3 تا 5 سال طول می کشد. درس هایی که در این رشته مهندسی تدریس می شود، شامل ریاضیات پایه، فیزیک پایه، استاتیک، مقاومت مصالح، تحلیل و طراحی سازه ها است.

https://www.goodreads.com/user/show/152176134-xbdzb

https://disqus.com/by/dfbsdsb/about/

https://www.behance.net/vsavvzfv

https://www.indiegogo.com/individuals/29521805

 

  • ramin alavi