دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

کاربران دنیای وب، هر روز با حجم زیادی از تبلیغات روبرو هستند. تبلیغاتی که معمولاً نقش مزاحم را بازی می‌کنند (بنرهای چشمک زن، پاپ‌آپ‌هایی که ناگهان وسط صفحه باز می‌شوند و..) و ما به مرور زمان نادیده گرفتن آن‌ها را یاد گرفته‌ایم؛ بنابراین دیگر مثل گذشته تأثیرگذار نیستند.

با این حساب، کسب‌کارها به روش‌های تبلیغاتی جدیدی نیاز داشتند که بتواند بدون مزاحمت، توجه از دست رفته آن‌ها را برگرداند.

در میان همهمه دنیای بازاریابی، تبلیغاتی به نام رپورتاژ آگهی مطرح شد که امروز بسیاری از کسب و کارها، به خصوص تجارت‌های اینترنتی برای بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

در این مقاله از وبلاگ، قصد داریم شما را با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا کنیم و برایتان توضیح دهیم که اساساً رپورتاژ آگهی چیست و چگونه می‌تواند کسب و کار آنلاین شما را متحول کند پس با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی معادل واژه Advertorial ( ترکیبی از دو واژۀ Advertisment و Editorial) است و به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری به مخاطبان عرضه می‌شود؛ به صورتی که در نگاه اول، خواننده چندان درگیر تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود و آن را به شکل یک محتوای مصرفی می‌بیند.

در واقع، رپورتاژ نوعی از آگهی است که تلاش می‌کند، مزایای یک محصول یا خدمات را در ذهن مخاطب تقویت کند. تهیه رپورتاژ آگهی به این شکل است که گزارشی کاملاً بی‌طرف برای انتقال پیام برند یا معرفی محصولات از سوی یک شرکت تهیه و برای انتشار به یک رسانه (این رسانه می‌تواند یک مجله، برنامه تلویزیونی یا یک وب سایت باشد) ارائه می‌شود. در نهایت، مدیر تبلیغات آن رسانه در ازای انتشار این گزارش مبلغی را از شرکت دریافت می‌کند.

رپورتاژ فقط متعلق به دنیای اینترنت نیست؛ در روزنامه‌ها و مجلات چاپی، رپورتاژ آگهی معمولاً به شکل مقاله‌ای بی‌طرف یا یک داستان است که معمولاً با  با برچسب «اسپانسری»، «محتوای حمایت شده» منتشر می‌شود. در تلویزیون، این نوع تبلیغات به شکل یک آگهی برای معرفی محصولات به مخاطبان نمایش داده می‌شود. مثلاً وقتی مجری در میان صحبت‌هایش به یک محصول اشاره می‌کند، نوعی رپورتاژ محسوب می‌شود. نمونه این موضوع به وفور در صدا و سیمای ما پیدا می‌شود.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

حالا به سراغ رپورتاژ آنلاین می‌رویم که احتمالاً شما هم این نوع از رپورتاژ را بیشتر میشناسید، همان‌ مقاله‌ها و گزارش‌هایی که با هدف معرفی برند یا محصول خودتان می‌نویسید و به خبرگزاری‌ها و وب سایت های معتبر در حوزه کاری مرتبط و یا سایت‌های پربازدید می‌دهید تا برای شما منتشر کنند

وب سایت های منتشر کننده رپورتاژ آگهی در ازای دریافت مبلغی مشخص، اقدام به انتشار این گزارش می‌کنند.

 

خب همانطور که احتمالاً تا الان متوجه شده‌اید، ای مقاله در لابلای مقالات و اخبار سایت منتشر خواهد شد و در نتیجه شانس دیده شدن زیادی دارد؛ البته معمولاً این دست مقالات با برچسب «اسپانسری» یا «رپورتاژ آگهی» مشخص می‌شوند؛ اما باز هم بسیار بیشتر از مقالات معمولی جلب توجه می‌کنند.

گفتنی است که ماهیت اینترنت باعث شده که شرکت‌ها بتوانند همزمان از متن، تصویر و ویدئو برای انتقال بهتر پیام به مخاطب استفاده کنند. با این حال، ارائه رپورتاژ آگهی به صورت نوشتاری مزایای بسیاری برای کسب و کار آنلاین شما خواهد داشت. شاید بپرسید چه مزایایی؟ در پاسخ به سوال شما تنها به یک کلمه نیاز دارم، سئو!

 

منبع:http://drtehranb.loxblog.com/

 

.

 

  • ۹۹/۰۶/۳۰
  • ramin alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی