دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

معیارهای اصلی عملکردی که پارچه های مورد استفاده در لباس های نظامی باید برآورده کنند عبارتند از: الزامات فیزیکی و استتار، مقاومت در برابر شرایط مختلف محیطی، آب، باد، آتش، گرما، تهدیدات جنگی خاص، و شرایط اقتصادی.

از برجسته ترین ویژگی های مورد نیاز برای لباس نظامی، راحت بودن از لحاظ دمایی است. به این معنی که پارچه و طراحی ای که برای آن انتخاب می شود متناسب با تغییرات متغیرهای فیزیولوژیکی مانند پوست و درجه حرارت و هم چنین متغیرهای محیطی مانند دما، رطوبت و سرعت باد، سطح فعالیت فرد باشد.

سیستم طراحی لباس های ویژه نظامی آمریکا داری سیستم خنک کننده بدن که قابلیت این را دارد در دمای 60 درجه سانتی گراد بالای صفر دمای بدن سربازان را خنک نگه دارد تا احساس گرما نکنند و همچنین سیستم واکنش فعال که مربوط به واکنش در برابر با دوست و دشمن است که با وصل شدن با دوربین این قابلیت را به شما می دهد که دوست یا دشمن را بشناسد و آنها را تشخیص دهد.

لباس نظامی

نکته قابل توجه دیگر این است که طراحی یک لباس نظامی سربازی به گونه ای که برای حمل تجهیزات لازم نیز مناسب باشد بسیار پیچیده و دشوار است. به خصوص در مورد حمل جلیقه ضد گلوله که با صفحات فلزی ساخته شده است. پوشیدن چنین تجهیزاتی نیاز به آمادگی جسمانی و استقامت فیزیکی سربازان دارد. رعایت اصول ارگونومیک در طراحی این تجهیزات به حفظ تعادل و ثبات فردی که قرار است از آنها استفاده کند کمک می کند.

مشخصات مورد نیاز پارچه ی لباس نظامی

لباس نظامی  ( military uniform ) و یونیفرم سربازان یکی از موارد مهم در صنایع دفاعی و نظامی است که هر ساله تحقیقات فراوانی در رابطه با آن می شود. قابلیت های پارچه مصرفی، طرح پارچه و سبک دوخت و مدل لباس از اساسی ترین نکات مورد بحث در لباس های نظامی می باشد.

ویژگی های مورد نیاز جنس پارچه لباس نظامی

پارچه های لباس های نظامی اغلب از نخ پنبه یا در ترکیب با الیاف مصنوعی بافته می شوند. اینها اغلب نخ هایی با چگالی نسبتا بالا هستند. خصوصیات فیزیولوژیکی این پارچه ها بسیار مهم است، به ویژه اگر قرار است برای لباس های مختلف در شرایط مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

خرید لباس نظامی

ویژگی های مورد نیاز طرح پارچه ی لباس نظامی

انتخاب طرح پارچه برای هر نهاد نظامی با توجه به نوع پوشش اقلیم محیط بومی خود و دشمن برای مشابه شدن با رنگ آن منطقه و پنهان ماندن از دید ها، انتخاب می شود. استتار افراد و اجسام از دیر باز در صنایع نظامی و شبه نظامی یکی از فاکتور های مهم بود که باعث بوجود آمدن طرح های متنوعی همچون پلنگی و چریکی در رنگبندی های مختلف و سازگار با محیط، برای پوشش اجسام و لباس سربازان شد.

برای مثال در اکثر موارد برای اقلیم محیطی جنگل از انواع رنگبندی سبز و لجنی، برای محیط های کویری و بیابانی (صحرایی) از رنگبندی های خاکی و قهوه ای، برای محیط های برفی و سردسیر از رنگ سفید، برای محیط های سنگی از رنگبندی طوسی، و برای شرایط دریا و هوا از رنگبندی های آبی و سفید در طرح پارچه نظامی استفاده می شود. این رنگ های اصلی در دو طرح دیجیتالی یا کامپیوتری و پلنگی چریکی و حتی ساده می تواند با رنگ های مختلف ترکیب شوند.

پر مصرف ترین طرح برای پرسنل صنایع نظامی طرح هایی همچون پلنگی و کامپیوتری (دیجیتال یا شطرنجی) است. در طراحی پارچه در دو مدل پلنگی و دیجیتال برای پوشاک استتار ساختار یکسان است بلکه سایز ریز و درشت و چیدمان و نوع رنگبندی تفاوت های خاصی با یکدیگر دارند.

منبع: https://www.academia.edu/43670458/%D8%AF%D8%B1_%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF_%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3_%DA%A9%D8%A7%D8%B1_%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3_%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C_%D9%88_%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%A9%D8%B4_%D8%B6%D8%AF_%D8%A8%D8%B1%D8%B4_%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1_%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85

  • ۹۹/۰۶/۳۱
  • ramin alavi

لباس نظامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی