دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

این افراد وارد شغل تولید محتوا نشوند: دوستان بهتر است بدانید که کار تولید محتوا کسب درآمد غیرفعال نیست و ما زمانی درآمد کسب می‌کنیم که آن روز کار کنیم. از طرفی، کار پرزحمت و زمان‌بری به حساب می‌آید. از این رو، کار باارزش و بسیار حساسی است. پس اگر فکر می‌کنید، شخص کاری و تلاشگر نیستید؛ به سراغ کار و تخصص دیگری بروید. از طرفی در کسب‌وکارهای اینترنتی آنچه‌که یک بیزنس‌من رو ثروتمند می‌کند، کلمات جادویی ماست. پس باید برای کار خودمان ارزش قائل باشیم و هرگز به دوربری‌هامون نگیم که یه نویسنده ساده هستیم؛ وقتی اینگونه باشیم ارزش کارمان پایین نمی‌آید. 

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا انتقال اطلاعات و تجربیات به طرق مختلف انواع نشر از تهیه متون تا هنر های ارتباطاتی است که به کاربران و مخاطبان مفهومی را می‌رساند. تولید محتوا می‌تواند تجربیاتی را از طریق رسانه، نوشتن یا هنرهای متفاوت انتقال بدهد. همچنین تولید محتوا می‌تواند از طریق رسانه های متفاوت شامل اینترنت، سینما، تلویزیون، گوشی های هوشمند، صوت، کتاب ها، کتابهای الکترونیکی، مجله ها و ایونت ها و همچنین سخنرانی ها، کنفرانس ها و اجرا در صحنه ها ارائه شود.

شاید تا به حال به اینکه محتوا می تواند شامل محتواهای در قبض آب و برق، فرم ثبت نام، بلیت سفر، نامه، تراکت، بیلبوردها، تابلوهای نصب شده در تمام شهر، فیلم، پادکست‌ها و… فکر نکرده باشید. اما با اطمینان می‌توان گفت که محتوا شامل چنین مواردی هم می‌شود به دلیل اینکه که به شما یک پیامی را انتقال خواهد داد.

چهار نکته ای که در تولید محتوا مهم است

 

 

کپی نباشد.

حاوی مطالب (علمی ، فنی و...) معتبر وصحیح باشد.

اگر ترجمه شده ،روان باشد.

خواننده را  جذب کند.

چطور محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

منظور از محتوای با کیفیت محتوایی است که در درجه اول به هدف بازاریابی خود می رسد. این اهداف شامل موارد زیر است:

 

افزایش شناخت برند 

کسب رتبه خوب در گوگل 

افزایش نرخ کلیک

ایجاد لید

به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی 

هر محتوایی که بتواند بخشی از این اهداف را مرتفع سازد، محتوای ارزشمند و باکیفیت است. برای رسیدن به این هدف پیش از تولید محتوا کارهای زیر را انجام دهید.

تولید محتوای سئو

شغل تولید محتوا تا چند سال ادامه خواهد داشت؟

با توجه به یک آمار دقیق مشخص شد که دامنه‌های صرفا .ir در ایران مرز یک میلیون را رد کرده‌اند. در سال 1398 تعداد دامنه‌های ثبت شده ایرانی (فقط ایرانی) یک میلیون و ۲ هزار و ۴۳۶ است. این یعنی سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای زیادی راه‌اندازی شده‌اند و آمار نشان می‌دهد کسب‌‌‎وکارهای بیشتری به خدمات تولید محتوا نیاز خواهند داشت.

 

پس نگران نباشید که این شغل پاره‌وقت یک روزی به کنار گذاشته خواهد شد. بلکه روزبه‌روز مشتریان ما زیاد می‌شود و به کارمان ارزش بیشتری قائل می‌شوند. 

 

حتی در اسفندماه 98 که دنیا درگیر بیماری کرونا (COVID-19) شده بود. تولید محتوا یکی از شغل‌هایی بود که بدون اختلال به روند رشد خود ادامه داد. حتی ارزش آن در آموزش (تولید محتوای الکترونیکی آموزشی)، رقابت سایت‌های فروشگاهی و مهم‌تر از همه در فرایند ساخت محتوای آموزشی برای مقابله با ویروس کرونا مشخص شد.


 

منابع:

http://flgclassifieds.cce.cornell.edu/author/contenter/

https://about.me/creatorian

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی