دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

عوامل مؤثر در قیمت کرکره برقی را به ترتیب زیر می‌توان مرتب کرد. عوامل هر چه به انتها نزدیک می‌شویم از اسلاف خود تأثیرگذاری و اهمیت کمتری در قیمت کرکره برقی خواهند داشت.

قیمت کرکره برقی

ابعاد چارچوب

هیچ عاملی به این اندازه در قیمت کرکره برقی شما مهم و تأثیرگذار نیست. تا جایی که شاید دیده باشید گاهی برای پوشاندن یک در بزرگ از چندین کرکره برقی به جای یکی استفاده می‌شوند. البته این موضوع گاهی نیز اجتناب ناپذیر بوده و کاربر نیاز دارد هزینه‌های ناشی از آن را نیز متقبل شود.

اصلی‌ترین دلیل این امر آن است که نخست، کرکره‌های بزرگ، نیازمند استفاده از موتورهای ساید هستند که جلوت به چند و چون آن خواهم پرداخت. موتورهای ساید موتورهایی هستند که به طور تخصصی برای مصارف صنعتی بهینه شده‌اند و برخی ویژگی‌ها مانند سهولت در اجرای سرویس‌های پروداکتیو مینتنس یا تعمیرات و نگهداری در آن‌ها به طور جدی در نظر رفته شده است. هرچه کرکره‌ی شما بزرگتر باشد، نیاز با موتوری با توانایی گشتاور بالاتری خواهید داشت که این عامل به بالا رفتن هزینه‌ی اولیه‌ی قیمت کرکره برقی و نیز هزینه‌های ثانویه‌ی نت، انرژی و دیگر موارد پیش‌بینی نشده خواهد افزود.

همچنین واضح است که کرکره‌ی بزرگ به معنی مصرف بیشتر تیغه‌ها و تحمیل هزینه‌های بیشتر است. خصوصاً آن که در این نوع کرکره‌ها هرچه کرکره بزرگتر باشد باید از بیشینه‌ی عرض تیغه و یا انواع دو یا سه پل و دو لایه استفاده نمود.

مصرف بیشتر و افزایش دور ریز یراق‌آلات که باید حتماً از مواد درجه یک آلومینیومی نیز در آن‌ها استفاده شود نیز مزید علت در افزایش قیمت کرکره برقی های بزرگ خواهد بود.

نوع موتور مصرفی

دیگر عامل عمده در قیمت کرکره برقی، موتوری است که نیاز به استفاده از آن را داریم. موتورهای کرکره برقی در مصارف خانگی و فروشگاهی معمولاً توبلار و یا سنترال بوده و همان‌طور که بالاتر به آن اشاره کردم، در مصارف صنعتی موتور ساید می‌باشد.

اینکه چطور تشخیص دهیم به چه نوع موتوری نیاز داریم معیارهای عملیاتی‌ای دارد که بهتر است توسط شرکت ارائه‌دهنده ارزیابی شود. به طور کلی گفته می‌شود در کرکره برقی‌هایی که نیازمند گشتاوری بیش از 300 نیوتون متر هستند، و یا قرار است کرکره برقی‌ای با تیغه‌های آلومینیومی‌ای استاندارد، یعنی دو لایه، تک پل و عرض متوسط در مدخلی با عرض چارچوبی بیش از چهار متر یا همان را بلند کنند، و همچنین، در پارکینگ‌هایی که بیش از چهار ماشین در آن پارک می‌شود، مستعد استفاده از موتور ساید هستند. همان طور که ملاحظه می‌کنید تنها اینکه استفاده‌ی شما شخصی یا صنعتی است معین کننده‌ی موتور شما نیست و این عوامل هم در آن دخیل هستند. دیده شده بساری که قصد صرفه‌جویی در تخصیص هزینه‌های قیمت کرکره برقی را داشته‌اند اصرا به استفاده از توبلار برای مصارف غیر مناسب را داشته‌اند که این امر در نهایت موجب تحمیل هزینه‌های ثانویه به آن‌ها شده است.

تیغه‌ی کرکره

تیغه‌های کرکره به طور کلی به سه دسته‌ی حفاظتی سطح بالا، مثل انواع ضد برش رول گیتر و پلی‌کربناتی؛ حفاظت بالا که شامل انواع تیغه‌ی آلومینیومی می‌شود؛ و امنیت متوسط در تیغه‌های گالوانیزه تقسیم می‌شوند. اگر قصد تأمین نفوذ ناپذیری به مکان خاصی که حاوی دارایی‌هایی با ارزش فوق‌العاده بالا است را ندارید، می‌توانید از نوع نخستین صرف نظر کنید تا هزینه‌ی غیرضروری‌ای در قیمت کرکره برقی مصرفی خود را متحمل نشوید. عنایت داشته باشید که تمامی انواع کرکره برقی به دلیل وجود گیربکس در آن‌ها به طور پیش‌فرض ضد سرقت هستند.

قیمت کرکره برقی

در تیغه‌های آلومینیومی، نوع بیلت که -نشانگر آلیاژ و منشأ آلومینیوم مصرفی در تیغه است- تعدد پل‌ها و لایه‌ها، وجود فوم ضد حریق، و یا الصاق پانچ، همگی و همگی بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

 

  • ۹۹/۱۲/۰۶
  • ramin alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی