دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

مشاوره وکیل

یکی از پرطرفدارترین خدمات حقوقی که وکلا ارائه میدهند؛ مشاوره وکیل است. به دلیل اینکه افراد عادی از قوانین و دستورالعمل های قضایی به میزان کافی اطلاعات ندارند؛ از طریق دریافت مشاوره وکیل اطلاعات مورد نیاز خود را کسب میکنند.

به طور کلی وکیل به شخصی گفته می‌شود که در رشته حقوق تحصیل کرده و دارای پروانه وکالت است. به علاوه یک وکیل خوب شخصی است که علاوه بر داشتن پروانه وکالت، دانش کافی در زمینه های حقوقی و اطلاعات میان رشته ای داشته باشد.

به طور کلی وکلا در زمینه های گوناگونی مشاوره میدهند. موضوعاتی که می توان درباره آنها مشاوره وکیل اخذ کرد شامل مواردی همچون:

1-  مسائل دادگاه خانواده

از جمله مسائلی که سوالات زیادی توسط افراد در مورد آن مطرح می‌شود مسائل خانواده است. در نتیجه نیاز به مشاوره وکیل در این زمینه وجود دارد.  منظور از مسائل خانواده مسائلی همچون طلاق، دریافت نفقه، مهریه و... است.

به عنوان مثال یکی از مسائل خانواده موضوع طلاق است که سوالات گوناگونی در مورد نحوه طلاق از طرف زوج یا زوجه یا نحوه پرداخت مهریه، نفقه و ... وجود دارد.

2-  مسائل مربوط له کسب و کار

نباید فراموش کنیم که همیشه بخش قابل‌توجهی از مشاوره وکیل مربوط به مسائل و موضوعات مالیاتی کسب‌وکارها و مجموعه رفتارهای میان کارفرما و کارگر خواهد بود. دریافت مشاورخه وکیل گزینهٔ مناسبی برای پاسخ‌دادن به این دسته از سوالات خواهد بود.

این دو مورد تنها بخشی از مواردی است که میتوان از طریق دریافت مشاوره وکیل به حل هر چه سریعتر آن پرداخت. به عنوان مثال مسائلی همچون بیمه، دارایی های منقول و غیر منقول، مسائل مربوط به مسائل کیفری و... تنها بخش کوچکی از مسائل حقوقی که نیاز به مشاوره دارند را شامل می‌شود.

  • ۰۰/۰۲/۰۸
  • ramin alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی