دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

قرارداد وکالت

عقد قرارداد وکالت شاید بهترین راه برای کسانی است که در زمینه حقوقی تجربه و تخصصی ندارند ولی به دنبال حل مسائل مالی خود هستند. یافتن یک وکیل خبره و وکالت دادن به او از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که میتواند تاثیر زیادی بر آینده و سرنوشت افراد داشته باشد. به همین دلیل آشنایی با قوانین و موضوعات مهم در قرارداد وکالت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی این کات خواهیم پرداخت.

اکثر قراردادها برای اعتبار قانونی فقط به دو عنصر احتیاج دارند:

همه طرفین باید با هم توافق داشته باشند (بعد از اینکه پیشنهادی از طرف دیگری ارائه شد و طرف دیگر آن را پذیرفت).

باید چیزی با ارزش - مانند پول نقد ، خدمات یا کالاها (یا وعده مبادله چنین کالایی) با چیز دیگری با ارزش مبادله شود.

آیا قرارداد وکالت باید کتبی باشد؟

باید گفت قرارداد وکالت برای معتبر بودن به قراردادهای کتبی نیاز دارد. اما حتی اگر از نظر قانونی نیز الزامی نباشد ، همیشه ایده خوبی است که توافقنامه های تجاری را به صورت کتبی تنظیم کنید ، زیرا اثبات قراردادهای شفاهی دشوار یا غیرممکن است.

توافق نامه بین طرفین

اگرچه به نظر می رسد بیان موارد واضح باشد ، اما یک عنصر اساسی در یک قرارداد وکالت معتبر این است که همه طرفین باید در مورد تمام موضوعات اصلی توافق کنند. در زندگی واقعی ، موقعیت های بسیاری وجود دارد که مرز بین توافق کامل و بحث مقدماتی در مورد امکان ایجاد توافق را از بین می برد. برای کمک به روشن شدن این موارد مرزی ، قانون برخی از قوانین را تعیین کرده است که مشخص می کند چه موافقت نامه ای به طور قانونی وجود دارد.

اساسی ترین قاعده قانون قرارداد وکالت این است که قرارداد حقوقی زمانی وجود دارد که یک طرف پیشنهادی را ارائه دهد و طرف دیگر آن را بپذیرد. برای اکثر انواع قراردادها ، این کار می تواند به صورت شفاهی یا کتبی انجام شود.

اگر بخواهیم در مورد تعهداتی که طرفین قرارداد متعهد میشوند سخن بگوییم باید گفت در قرارداد وکالت، وکیل متعهد می‌شود در همه شرایط مصلحت موکل خود را در نظر بگیرد و به نفع او کارها را انجام دهد. در مقابل موکل هم موظف است تمامی تعهداتی که در قرارداد ذکر شده است را در قبال وکیل انجام دهد. برای سرعت بخشیدن به انجام کارها بهتر است تمامی مدارک لازم در ابتدا در اختیار وکیل قرار گرفته شود.

در هنگام عقد قرارداد وکالت حتما به بلاعزل بودن یا نبودن قرارداد دقت نید. در قرارداد بلاعزل همه اختیارات به وکیل واگذار می‌شود که در صورت مطوئن نبودن طرف مقابل میتواند برای شما مشکلات بسیاری ایجاد کند.

پیشنهاد میکنم قبل از انعقاد قرارداد وکالت حتما مطالعه لازم در این زمینه را داشته باشید تا در آینده با مشکلی در زمینه حقوقی مواجه نشوید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر جهت تنظیم قرارداد وکالت از وب سایت ها و پلتفرم های حقوقی معتبر در این زمینه استفاده کنید.

  • ۰۰/۰۳/۱۰
  • ramin alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی