دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

تتر چیست؟

کمتر کسی است که این روزها راجع به ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین و تتر چیزی نشنیده باشد. مدتی است تعداد زیادی از کشورها خیلی از مبادلات خود را با ارزهای دیجیتال در دنیای مجازی انجام می‌دهند. تتر هم یکی از ارزهای دیجیتال معروف است.

ارز دیجیتال چیست ؟

ارز دیجیتال در بستر اینترنت بین کاربران و فعالان شبکه بلاکچین، بدون واسطه و نیاز به نفر سوم مبادله می‌شود. ارز دیجیتال یا رمزارز، پروتکل های رمزنگاری شده هستند که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها غیرمتمرکز بودن‌شان است؛ یعنی تحت نظارت هیچ دولت و یا ارگان خاصی نیستند. ارزهای دیجیتال را بدون هیچ محدودیتی، بین خریداران و فروشندگان در هر نقطه جهان معامله می‌شود.

تتر چیست؟

Tether از نظر ارزش بازار سومین ارز رمزنگاری شده بزرگ در جهان است. توکن های تتر مبتنی بر پایه بلاک چین رمزنگاری شده‌اند و تحت نماد USDT معامله می‌شوند. تترTether  یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال می‌باشد. ثابت ماندن قیمت تتر و نوسان کم، از ویژگی های منحصربه فرد این ارز می‌باشد که از دیگر رمزارزها متمایزش می‌کند.

تتر یک استیبل کوین است؛ نوعی ارز رمزنگاری شده است که هدف آن ثابت نگه داشتن ارزش ارزهای رمزنگاری شده دیگر است.

Tether برای چه مواردی استفاده می شود؟

تتر برای سرمایه گذاران رمزنگاری بسیار مهم و حساس است زیرا راهی برای جلوگیری از نوسانات شدید سایر ارزهای رمزنگاری شده ارائه می دهد. سرمایه گذاران کریپتوکارنسی از تتر برای کنترل و جلوگیری نوسانات شدید سایر ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌کنند. این درحالی است که تتر ارزش خود را در بازار رمزنگاری حفظ می کند.

تتر به نحوی طراحی شده است که وابسته به دلار باشد. هرچند که عده از متخصصان حوزه کریپتوکارنسی این مسئله را رد می‌کنند، اما برابری آن با دلار آمریکا چیز دیگری می‌گوید. اگر شما هم پیگیر وضعیت و نوسانات این بازار هستید، حتما متوجه شده اید که برخلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده که اغلب در نوسان هستند ، قیمت تتر معمولاًثابت و معادل 1 دلار است. البته ارزش تتر گاهی با نوسان‌های جزئی کمتر یا بیشتر از دلار می‌شود، ولی این تغییر و نوسان آنقدر جزئی و کم است که اصلا به چشم نمی‌آید.

اما  برخی دیگر معتقدند پشتوانه تتر، دلار آمریکا و به طبع دولت این کشور می‌باشد. این مسئله برای فعالان حوزه کریپتوکارنسی نگران کننده است؛ چرا که وابسته نبودن به دولت‌ها وسازمان‌ها از مهم ترین ویژگی دنیای رمزارزها است.

Tether که با نماد USDT نوشته می شود ، محبوب ترین استیبل کوین است. Tether یک نسخه توکن شده از دلار آمریکا است ، به این معنی که در نسبت 1: 1 با دلار آمریکا چسبیده است. این رابطه با دلار آمریکا است که ارزش این سکه را "ثابت" نگه می دارد. ارزش تتر به عنوان سومین یا چهارمین ارز دیجیتال، بیش از 30 میلیارد دلار رتبه بندی شده و جزو پرفروش ترین آلت کوینها است.

اما منظور از استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین با ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریم و ... متفاوت عمل است. زیرا ارزش آن با نوسانات بازار تغییر نمی‌کند؛ بلکه خودش به نوعی نوسان بازار را کنترل می‌کند. استیبل کوین ها مانند یک ارز رمزنگاری شده استخراج نمی شوند و غیر متمرکز نیستند بلکه در پاسخ به درخواست کاربرانی که قصد استفاده از آنها در مبادلات ارزهای رمزپایه را دارند ، صادر می شوند.

Tether برای چه مواردی استفاده می شود؟

هدف اصلی Tether این است که تجارت ارزهای رمزنگاری شده را آسان تر و ارزان تر انجام دهد. طبق آمار اعلام شده تا سال 2021 ، بیش از 75 درصد معاملات بیت کوین با تتر انجام شده است. اگرچه برخی از افراد در از تتر برای سرمایه گذاری بلند مدت و هولد کردن استفاده می‌کنند ، اما بیشترین کاربرد آن برای نقدینگی و محافظت از نوسانات هنگام معامله سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین است.

نحوه خرید Tether

اکثر معامله گران ارزهای رمزنگاری شده Tether را در صرافی ارزهای دیجیتال مانند Binance ، Kraken یا Coinbase خریداری می کنند. به این صورت که ارز فیات را واریز کرده و از آن برای خرید Tether یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده می کنند. اما در ایران به علت تحریم‌ها، کار با این صرافی‌ها راحت نیست و ریسک بالایی دارد.

با توجه به تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی‌های خارجی، تعدادی سایت صرافی ایرانی، بستری برای معاملات و فعالیت کاربران و سرمایه‌گذاران داخل ایران فراهم کرده اند.

  • ۰۰/۰۶/۱۷
  • ramin alavi

نظرات (۱)

سلام ما در آگهیفای (بروزترین بانک اطلاعات مشاغل کشور) به کسب و کارها فرصت دیده شدن بصورت کاملا رایگان را می دهیم.
برخی از امکانات آگهیفای:
1- امکان درج لینک سایت (بصورت فالو)
2 امکان درج لینک شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی(تلگرام - اینستاگرام - روبیکا - ایتا -آپارات)
3- امکان تعیین موقعیت کسب و کار روی نقشه
4- امکان درج 10 عکس در گالری عکس
5- امکان درج تیزر (ویدیو تبلیغاتی)
6- امکان درج بینهایت توضیحات در مورد کسب و کار
7- امکان درج اطلاعات تماس
8- امکان درج ساعات و روزهای کاری
9- اپلیکیشن ثبت شده در کافه بازار
10- امکان اظهار نظر و ثبت تجربیبات مشتریان تان بصورت حرفه ای
و ....
اگر صاحب کسب و کاری هستید ، همین الان وارد سایت ما شوید و از این فرصت استفاده کنید.
https://agahify.ir
همچنین برای داشتن تجربه ای بهتر ، اپلیکیشن آگهیفای را از کافه بازار دانلود کنید (در کافه بازار سرچ کنید و یا به انتهای صفحه اصلی سایت مراجعه کنید)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی