دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

دانستنی ها

با مطالعه این وبلاگ مطالب مفیدی در انتظار شماست.

  • ۰
  • ۰

غبارگیر

در مکان هایی که طی عملیاتی مقدار زیادی گرد و غبار در هوا منتشر می شود از دستگاه غبارگیر استفاده می شود. برای مثال در کارگاه های تراشکاری به کمک این دستگاه می توان ذرات و ترانشه های کوچک را از محیط جمع آوری کرد در این گونه مکان ها از غبارگیر صنعتی استفاده می شود.

در حفاری معادن و تونل ها در اثر حفر کردن مقدار زیادی گرد و غبار در هوا پخش می شود که در این مواقع از غبارگیر حفاری استفاده می شود. به طور کلی غبارگیر برای بهبود بخشیدن به هوای محیطی است که در آن مشغول به کار هستیم. وجود هوای ناسالم در محیط کاری باعث می شود کارگران هوای ناسالم استنشاق کنند و به سلامتی آنها آسیب برسد و در نهایت باعث نارضایتی آنها شود.

همچنین وجود گرد و غبار در هوا باعث آسیب دیدن و پایین آمدن راندمان دستگاه ها نیز می شود. چرا که خاک و غبار به درون آنها نفوذ می کند و باعث کند شدن آنها می شود و طول عمر دستگاه ها کاهش پیدا می کند.

به طور کلی از دستگاه غبارگیر حفاری برای بازیابی ذرات بار ارزش از فرآیندهای در حال انجام  و حذف آلاینده ها قبل از تخلیه گاز است. برای بهبود بخشیدن به کیفیت هوا با استفاده از دستگاه غبارگیر بستگی به میزان استفاده از آن دارد. اساس کار این دستگاه فیلتر هوا، جداسازی و جمع آوری گرد و غبار و مواد معلق موجود در هوا و پخش هوای ضدعفونی شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی